• default color
  • blue color
  • green color
  • orange color
JA Control Panwl

La Strada BiH

  • Increase font size
  • Default font size
  • Decrease font size
Home arrow O nama

O nama PDF Ispis E-mail

!Alarmirajuae poveaanje trgovine ?enama

Trgovina ljudima je fenomen sa dubokim društevnim i ekonomskim implikacijama , posebno u tzv. Tranzicijskim zemljama.Ovaj fenomen siri se zapanjujucom brzinom jer mu pogoduju globalizacija i moderna tehnologija. Politicka nestabilnost i ekonomska neimastina zemalja koje potresaju fenomeni "sive zone" od kojih je organizirani kriminal u krijumcarenju oruzja , droge i ljudi najdominatniji znacajno doprinose da se iz tih zemalja najvise regrutiraju i na prevaru podvode maloljetne djevijke i zene u svrhu sexualne exploatacije.


Od pada berlinskog zida 1989. i njime rezultirajucim politickim I ekonomskim promjenama, postoji alarmirajuce povecanje trgovine zenama iz Centralne I Istocne Europe I novih nezavisnih drzava (NND). Zbog teskih ekonomskih I socijalnih perspektiva u regionu, mladi ljudi zele napustiti svoju zemlju I raditi u inostranstvu.
Nesvjesni rizika povezanih sa posredovanjem u zaposljavanju I neupoznati sa situacijom u inostranstvu, mlade zene rizikuju da padnu u ruke trgovaca.

Nakon sto budu prodate, prisiljene su raditi u seksualnoj industriji ili na drugim prisilnim poslovima, bez primanja postene naknade. Svake godine prava hiljada zena iz Centralne I Istocne Europe se krse na ovaj nacin.
Trgovina zenama je cesto nevidljiva.

Zrtve su skrivene od svijeta od strane onih koji su ih -vrbovali-. One koje se imaju mogucnosti vratiti kuci sute iz straha I stida. Cesto one nemaju nigdje da odu. Usljed njihove socijalne I financijske situacije, one ne vide nikakvu alternativu nego da se vrate prostituciji.

Vladine I nevladine strukture uspostavljene u cilju pruzanja pomoci u Istocnoj I Zapadnoj Europi stizu do samo nekoliko ovakvih zrtava.

1Kampanja informiranja i lobiranja

Cilj kampanje informiranja I lobiranja jeste prezentacija problema trgovine zenama kao ozbiljnog kriminala protiv ljudskih prava. Stavise, ona ima za cilj stimulaciju vlade da stavi ovaj problem visoko na svoj politicki dnevni red i da poduzme akciju. La Strada obavlja nadzor situacije u zemlji I inostranstvu po pitanju trgovine, ukljucujuci postojece zakone protiv trgovine zenama.

Aktivnosti kampanje informiranja i lobiranja
  • vodjenje stalne medijske kampanje, uspostavljanje kontakata sa medijima, davanje intervjua, pisanje I objavljivanje clanaka
  • obrazovanje I podizanje svjesnosti medju profesionalim grupama, ljudima koji donose odluke I javnosti
  • obracanje clanovima parlamenta I vladinim institucijama
  • organiziranje seminara, konferencija I radionica za NVO-e I VO-e
  • prikupljanje informacija koje se ticu nacionalni zakona o prostituciji I trgovini, I nadzor procesa primjene medjunarodnih standarda
  • razvoj nacionanog plana akcije protiv trgovine zenama

 

2Kampanja prevencije i edukacije

Cilj kampanje prevencije I edukacije je osnaziti zene da donose nezavisne odluke koje su usmjerene na zastitu njihovih prava. Kao dodatak direktnom ciljanju rizicnih grupa, ova kampanja se fokusira na okruzenje rizicnih grupa time sto obrazuje profesionalce (policija i sluzbenici granicne policije, nastavnici, skolski psiholozi, skolski savjetnici, -pir- edukatori, ulicni radnici, itd.) o tome kako suzbiti da potencijalne zrtve postanu meta trgovine.

Aktivnosti kampanje edukacije i prevencije
  • proizvodnja I distribucija obrazovnog I informativnog materijala namjenjenog razlicitim ciljanim grupama - mlade zene u skolama, univerzitetima I sirotistima, nezaposlene zene, zene sa niskim prihodima, seksualne radnice, itd.
  • posjeta skolama, univerzitetima I drugim institucijama I odrzavanje predavanja o prevenciji
  • izgradnja odnosa I provodnjenje trening seminara za agencije koje uposljavanju radnu snagu, NVO-e, ulicne radnike, ambasade, policijske sluzbenike, nastavnike I sve druge stranke koje bi mogle biti ukljucene u aktivnosti prevencije
  • distribuiranje telefonskog broja vruce linije lokalne La Strade medju mogucim zrtvama trgovine, tako da mlade zene koje traze savjet o poslovima u inostranstvu mogu biti informirane o rizicima koje su ukljuceni I mogucim alternativama

3Kampanja socijalne asistencije

Cilj kampanja socijalne asistencije jeste pruzanje socijalne I emocionalne podrske zrtvama trgovine. Unutar programa La Strade su kreirane nacionalne I internacionalne mreze za siguran povratak I podrsku zrtvama. La Strada razvija politiku I strategije za ispunjavanje potreba zrtava trgovine. Ona kombinira direktnu pomoc zrtvama sa lobiranjem na razlicitim nivoima u vezi sa specificnim slucajevima.

Aktivnosti kampanje socijalne asistencije
  • razvoj programa kompletne brige za zrtve trgovine ukljucujuci emocionalnu I socijalnu podrsku, smjestaj I medicinske I pravne usluge
  • operiranje lokalne linije za pomoc I pruzanje anonimnih konsultacija I savjet o prakticnim, medicinskim, pravnim I socijalnim pitanjima zrtvama, prezivjelima I njihovoj rodbini
  • pomoc u ispunjavanju posebnih potreba I interesa zenama koje su prezivjele trgovinu I njihovo upucivanje socijalnim ustanovama za podrsku
  • razvoj medjunarodne mrezeNVO-a I drugih institucija koje ce osigurati siguran povratak zena u njihove zemlje
  • uspostavljanje lokalne I nacionalne mreze relevantnih agencija I institucija kao podrska onima koji su prezivjeli trgovinu
 
pokreni test 1.jpg
Upoznajte se kroz naš mali test 1 kako izbjeai riziene situacije.
pokreni_test_2.jpg Ako razmišljaš o odlasku u inostranstvo pokreni test 2
  • Quiz 1

  • Quiz 2

exit

 

Posljednje aktivnosti

images/resized/images/stories/demo/10_59_44.jpgimages/resized/images/stories/demo/13_59_44.jpgimages/resized/images/stories/demo/16_59_44.jpgimages/resized/images/stories/demo/18_59_44.jpgimages/resized/images/stories/demo/21_59_44.jpgimages/resized/images/stories/demo/23_59_44.jpgimages/resized/images/stories/demo/25_59_44.jpgimages/resized/images/stories/demo/26_59_44.jpgimages/resized/images/stories/demo/27_59_44.jpgimages/resized/images/stories/demo/29_59_44.jpgimages/resized/images/stories/demo/30_59_44.jpgimages/resized/images/stories/demo/32_59_44.jpg